Naar de kust

27 april 2019 - Pinnawala, Sri Lanka

Bij het uitchecken volgt opnieuw een traditionele ceremonie en word een wit armbandje bij ieder van ons omgeknoopt. Nu zijn we dubbel gezegend voor 'een long life'.

20190427_095610

20190427_114752

Dan is het tijd om te vertrekken. De kamer op de luchthaven in Doha is ook geregeld, dus we zorgen alvast dat we toiletspullen en schone kleding apart in onze handbagage hebben. Als we aankomen in Bentota zal onze agent ons opwachten met zijn familie om tot ons vertrek naar de luchthaven bij ons te blijven. Dus we zorgen dat alles al goed ingepakt is en we hier geen extra tijd mee kwijt zijn.

Eerder was ons al gevraagd om naar Pinnawela te gaan om olifanten te wassen. Aangezien de geruchten gaan dat de olifanten hier niet goed worden behandeld, hebben we onze twijfels. Maar nu we toch nog enigszins het beste ervan willen maken, rijden we naar Pinnawela. De meiden willen heel graag olifanten wassen.

We passeren rijstvelden en drukke plaatsen op deze lange route, we kijken ons ogen uit. Wat een bedrijvigheid.

20190427_112543

20190427_105422

In Pinnawela gaan we niet naar het weeshuis, maar naar Millennium Foundation, waar de olifanten schijnbaar wel goed worden behandeld. Daar aangekomen ons inziens alsnog een grote attractie en commerciële bedoening, maar voor de kinderen een happening. Ze kijken hun ogen uit! Ondanks dat we er op tegen zijn, zijn we overstag gegaan en werden we op een olifant gezet voor een ritje.

20190427_130423

20190427_130703

Daarna was het tijd om de rivier in te gaan om een olifant te wassen. Een leuke ervaring voor de kinderen, maar ik zou hier niet snel weer naar toe gaan.

20190427_132326

20190427_131833

Daarna brengt Sisira ons naar een herbal en spice garden waar we uitleg krijgen over de medicinale planten.

20190427_135159

20190427_140340

20190427_134917

Heel interessant, maar erg commercieel en heel dure producten waar we niks van hebben meegenomen. Dat werd ons niet in dank afgenomen. Dit gebied is voor ons te commercieel en onaantrekkelijk en we rijden gauw verder naar de kust wat nog zeker 2,5 uur rijden is. De agent wacht al op ons met zijn gezin en zijn jongste dochter roept vanuit het zwembad of Eva erbij komt. Mooi, kleinschalig hotel aan zee gelegen.

20190427_182827

Het uitzicht vanuit onze kamer is heel mooi. De zee is ruig met hoge golven die je goed hoort vanuit de kamer.

Na het opfrissen gaan we met z'n allen aan tafel. Ook Sisira komt erbij voorafgaand aan het diner. De kinderen zitten bij elkaar aan een andere tafel en hebben het gezellig met elkaar. Wij proosten en tafelen gezellig met elkaar. Het wordt een late avond. Pas tegen middernacht gaan we naar de kamer. Eva valt gelukkig al snel in slaap, ze is bijna jarig.