Nog 5 dagen, aftellen...

16 april 2019 - Nederland, Nederland

Bijna is het zover, ruim een half jaar geleden deze mooie reis geboekt en nu zijn we de dagen aan het aftellen. Onze dochters kijken erg uit naar deze vakantie. Wel zien ze een beetje op tegen de lange vliegreis, maar we hebben op de helft van onze route, in Koeweit, een overstap en dan is het prima te doen. "Het eerste stuk is ongeveer net zo ver als naar de Canarische Eilanden, en het tweede stuk duurt net zo lang" hebben we ze verteld en dan komt de glimlach en het besef: oh, het valt dan wel mee. Onze tienerdochters leven al een tijdje naar het vertrek toe. De een laat alles op zich afkomen, de ander wil veel meer weten over het land en vindt het leuk om foto's op google te bekijken. "We gaan een bijzondere reis maken volgend jaar, waarbij we minder gaan zwemmen en meer gaan ontdekken en beleven", zo begonnen we de voorbereiding op deze reis naar onze kinderen. Nieuwsgierig vroegen ze hoe de reis er dan uit zou komen te zien. "Veel in de natuur zijn, een andere cultuur ontdekken, zien waar de thee vandaan komt en theeblaadjes plukken, safari's maken op zoek naar de olifanten en ander wild en natuurlijk zwemmen in het zwembad van het hotel". We hebben alles uitvoerig besproken en ze geprobeerd een beeld te laten vormen van dit prachtige land. Nu, maanden later, zijn we helemaal klaar om op reis te gaan. Visum is geregeld, inentingen zijn gehaald, paspoorten zijn voldoende geldig, alleen de koffers moeten nog worden gepakt. Maar eerst nog even naar school voor de kinderen en werk voor ons en dan maken we ons klaar voor vertrek!

1. Audrey:
    20 april 2019
    Goeie reis moppies! Leuk om jullie zo te kunnen volgen xxx