Off we go!

20 april 2019 - Schiphol Airport, Nederland

20190420_100337

Het was even een uitdaging, maar het is gelukt. Al onze bagage verdeeld in 2 koffers en ieder een stuk handbagage!  Meestal reizen we met 3 koffers, maar het leek ons handiger ivm onze minibus in Sri Lanka om niet zo veel mee te slepen. Tijd om naar de luchthaven te gaan.

IMG-20190420-WA0002

Zo, de waarschuwingen voor de drukte dit weekend zijn terecht, wat een mensenmassa op Schiphol. Geduldig checken we ons zelf in. Dan aansluiten in die lange rijen... En maar wachten... En ja dan word je geduld aardig op de proef gesteld. 1 koffer is 0,5 kilo te zwaar. Op onze tickets staat 30 kilo per persoon inclusief en dit blijkt max 23 kilo te zijn. Alles opentrekken om wat om te wisselen en in de handbagage erbij te proppen. Blijkt achteraf dat dit niet had gehoeven, maar we troffen de verkeerde persoon... Toch de volgende keer dan maar 3 stuks bagage meenemen?!

Dan in de ellenlange rij voor de security, bordjes geven een wachttijd van ca 25 minuten door en in tijdslots worden mensen in groepjes doorgelaten. Uiteindelijk zaten we bij de groep om naar vertrek 3 te lopen en van daaruit naar de security te gaan. Ja hoor, Sofie en ik werden eruit gehaald om de koffers extra te laten controleren, maar al snel daarna konden we door naar de volgende rij voor de douane. Gelukkig duurde dat maar 20 minuten, dus nu tijd voor rust en een kop thee. We hebben 40 minuutjes over voor we bij de gate worden verwacht. Gelukkig maar dat we zo vroeg op de luchthaven waren! Het vertrek is om 18.15 uur.

1. Peter Hendriks:
    22 april 2019
    Heel veel plezier, een mooie reis en een goede vlucht.
    Dikke kus allemaal